Dlaczego warto wysyłać Newsletter?

Newsletter jest to kanał komunikacji między blogiem, lub firmą a odbiorcami. Wysyłając maile każdego tygodnia dokładnie o tej samej godzinie budujemy relacje z klientem. Pokazujemy mu, że o nim pamiętamy nawiązując w ten sposób wyjątkowo osobistą relacje.

  1. Czy muszę wysyłać Newsletter w każdym tygodniu tego samego dnia i o identycznej godzinie?

Zdecydowanie, jeżeli zrezygnujesz z tego rozwiązania Twój Newsletter przestanie być Newsletterem, a stanie się jedynie mailingiem. Nie dbając o regularność będzie Ci o wiele trudniej budować trwałą osobistą relacje z klientem.

Nie martw się! Nie będziesz musiał siedzieć ze stoperem w ręku i czekać aż wybije godzina 0 zaznaczając szybko wszystkich zainteresowanych, do których ma dotrzeć Twój Newsletter. MailerLite to program, który z pewnością Cię w tym odciąży. Nie martw się, to nie jest takie trudne jak na pozór się wydaje.

  • Co ja właściwie mam przesyłać w tym Newsletterze?

W zależności od tego jakiego bloga, czy też firmę prowadzisz wysyłaj treści, które są dobrze do nich dopasowane. Dbaj o swój content. Kody rabatowe na Twoje produkty dla subskrybentów – super sprawa! Odbiorcy z pewnością to docenią. Kulisy naszej pracy – jasne, przecież to bardzo ciekawe! Treści, które nie ujrzały jeszcze światła dziennego w skrzynkach mailowych odbiorców – to też zdecydowanie dobry pomysł.

  • Hmm, a do tego nie wystarczą same media społecznościowe?

Media społecznościowe w dzisiejszych czasach rozwijają się niezwykle dynamicznie. Treści, które zamieszczamy szybko giną na tablicy, na której wyświetla się mnóstwo postów. Scrollowanie tablicy na Facebooku czy Instagramie rozprasza uwagę użytkowników. Newsletter za to przypomina czytanie czasopisma, łatwo może stać się naszą rutyną. Warto wprowadzić mały prezent za zapis na Newsletter – w końcu kto z nas nie lubi dostawać prezentów?

  • Okeeeej, skoro warto to właściwie dlaczego powinienem przesyłać ten cały Newsletter?
  • Czytelnik ma szansę otrzymać coś wartościowego, do czego nie ma dostępnego w łatwy sposób w mediach społecznościowych
  • Dobry sposób dotarcia do nowych odbiorców, którzy mogą stać się potencjalnymi klientami
  • Budowanie bazy aktywnych zaangażowanych w społeczność członków
  • Możliwość zbierania danych o klientach – co umożliwia zrozumienie ich potrzeb i preferencji
  • Możliwość sprawdzenia statystyk i późniejszej modyfikacji tego, co najbardziej lubią dostawać czytelnicy

No to jak, biegniesz budować swoją ekipę na Newsletter?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *